Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.03.2007 13:51 - Какво е Бог за мен (есе)
Автор: djidjo Категория: Други   
Прочетен: 105474 Коментари: 29 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Това есе го писах преди 1 година по Философия(или каквото там се учи в 11 клас, защото не помня как се казва предмета).

Какво е Бог за мен

 

                                                     /есе/

 

 

 

 В света съществуват безброй много религии. Някои от тях са станали световни- тези, в които вярват най-много хора по една или друга причина. Но всяка религия има по нещо общо с останалите. Една част от тях имат свещени книги. За християните тази книга е библията – Новият и Старият завет. За мюсюлманите книгата е Коранът. Във всяка свещена книга има по доза истина и исторически достоверни факти, интерпретирани по различен начин. Потопът присъства в много култури. В библията се споменава за Ной, който е създал ноевият ковчег, а да кажем скандинавците вярват в техен герой, който е спасил живота благодарение на голяма орехова черупка.
 Различните вярвания и религии са произлезли именно от това, че човек се нуждае да вярва в нещо. В античността тази нужда е била много по-голяма. Във всяка религия има по едно или няколко божества. Боговете са създания, които притежават неземни сили и способности. Колкото по силен е бил един бог толкова повече хора вярват в него. Но днес нещата са се променили – влиянието на религията значително е намаляло. Но все още има хора, които са отдали живота си в служба на даден бог или религия. Според мен, всички тези хора, каквато и религия да изповядват, те вярват в едно и също нещо и имат едни и същи ценности. За мен Бог не съществува, поне не така както е описан от християните и повечето световни религии. За мен Бог не е личност или нещо, което да може да се опише. За мен Бог е във всеки, и Бог се нарича силата, която ръководи действията ни. Той създава ценностната ни система, която е различна за всеки. Не е възможно да има двама еднакви човека на земята, затова е невъзможно да има само един Бог. Бог е свобода, както човек е свободен да прави това което иска чрез своите убеждения той оценява действията си дали са правилни или не. Има едно учение, което е най-близко до моите вярвания – това е учението на растафаряните. Те наричат Господ – Джа, което идва от юдейското Йехова. Движението на растафряните  е основано от крал (Рас) Хейле Селасие (рожденото му име е Тафари), който е известен с това, че се е борил срещу системата на Вавилон и по-точно срещу робството в началото на 20ти век. Той е основал Етиопската православна църква. Учението му проповядва, че всеки човек е роден свободен и трябва да се бори за правата и свободата си, за това, че всеки трябва да се бори срещу системата, която тероризира хората. За мен Бог е именно свободата, с която можеш сам да ръководиш живота си, силата,  която те кара да се бориш за своите морални права. Малцина са тези обаче, които го правят публично и което е по лошото- никой не им обръща внимание. Но според мен е невъзможно да има универсална религия за всички, защото щом няколко хора са принудени да вярват в едно и също – това ги прави зависими и роби, което е противопоставяне на свободата. Всеки човек има нужда да вярва в нещо, но в сегашните времена хората вярват само в това, което виждат, но аз осъзнавам, че ако не беше Бог, много събития в миналото нямаше да ги има. Все още щеше да има робство например. Именно моралът го е унищожил, а моралът е ценност, която се крие във всеки човек и която не може да се види или пипне, само може да се почувства. Именно това чувство, което ръководи действията на хората, силата, която ги кара да постъпват по един или друг начин, аз наричам Бог.



Тагове:   Бог,   мен,   Какво,   Есе,


Гласувай:
0



1. анонимен - Аз
17.03.2007 15:47
бих ти писъл 4ка.
цитирай
2. ani101 - Интересно есе
17.03.2007 16:05
Въпреки че аз съм на диаметрално противоположно мнение ми беше интересно да прочета твоите виждания.
цитирай
3. анонимен - супер си. не знам на колко си години ...
17.03.2007 16:47
супер си.не знам на колко си години но това е доста зряла мисъл
цитирай
4. анонимен - белин
17.03.2007 16:49
супер си.не знам на колко си години но това е доста зряла мисъл
цитирай
5. анонимен - Аз няма да се присъединя към мнен...
17.03.2007 20:36
Аз няма да се присъединя към мненията на останалите, че това есе изразява зрели мисли по няколко прости причини. Патосът на свободата, с който започваш да въвеждаш понятието бог, няма нищо общо с подчинението, което представите за бога предполагат, обуславят и обвързват към нашето общение с него. Значи изходната точка, от която тръгваш, е погрешна по презумпция.
Не по-обоснованo изглежда твоето мнение за морала, който считаш за съпротива срещу робството. Съпротивата не е атрибут на морала, а на волята за власт; моралът, или систематизираната "съвест", както бих го нарекъл аз, го търси при слабите, робите, и жените. Споменатият от теб етиопски владетел Хайле Селасие не е основател на етиопската православна църква също по една прозаична причина тази църква е основана векове преди въпросният монарх да се роди, в 3-4ти век сл. Хр., и се разглежда като една от найстарите християнски църкви. Но да оставим последното, доколкото не касае съдържанието на есето, а отразява единствено отсъствието на историческа и общокултурна ерудиция. На едно място казваш дословно следното: Бог е свобода, както човек е свободен да прави това което иска чрез своите убеждения той оценява действията си дали са правилни или не. Това трябва да си признаеш без бой че е преписано от някое изпърдяно квазилиберално и пропагандно американско книжле, чийто автор не бих идентифицирал другояче, освен като пилешки мозък, издаващ телешки възклицания на възторг при появата на негово величие "свободното пазарно общество". Интересно ми е ако човек е свободен да прави каквото си иска стига да оценява действията си като правилни, къде по дяволите се намира бог, и дали изобщо може да съществува в присъствието на подобен човек.
Накратко- мисля че есето ти е лишено от всякаква интелектуална стойност, или в по- благоприятния за теб вариант, просто е преписано от някое евтино книжле за "отбиване на номера" в часа на класния.
цитирай
6. tsvetamak - :)
17.03.2007 20:38
В последните ти две изречения се съдържа цялата истина и мъдрост за живота.
Твоите разсъждения дават отговор на въпроса:"Как да направим света по-добър."
Поздравявам те:)
цитирай
7. анонимен - мерси цвети, но може би нямаш пре...
17.03.2007 20:46
мерси цвети, но може би нямаш предвид тъкмо последното ми изречение :}
цитирай
8. djidjo - Само да спомена, че не съм преписал ...
17.03.2007 21:30
Само да спомена, че не съм преписал нито едно изречение или мисъл от никъде. Не е измисляно за отбиване на номера, както и не е по "час на класния"
", няма нищо общо с подчинението, което представите за бога предполагат, обуславят и обвързват към нашето общение с него." - есето е на тема, какво е бог за мен а не за "нас" нали?
"Съпротивата не е атрибут на морала, а на волята за власт;" - има изключения и даже си мисля, че съм уцелил едно от тях.
"Интересно ми е ако човек е свободен да прави каквото си иска стига да оценява действията си като правилни, къде по дяволите се намира бог, и дали изобщо може да съществува в присъствието на подобен човек." - Точно относно присъствието на Бог, както и на "местонахождението" му, смятам, че съм отговорил. Относно основаването на етиопската църквата си напълно прав, напълно съм сбъркал с века на основаването и.

цитирай
9. анонимен - Е пак ли?
18.03.2007 14:24
Абе Айхманчо! Остави човека да мисли и разсъждава! То при твоята система всичко е ясно - като ти прочетох блогчето ми се спука далачето - къде от смях, къде от плач, но основно от ритници с ботушче.. Всичко е вярно, но и ти си преписваш като пич дето ти дойде, по което съдя, че си на същото ниво като и нашия общ приятел. Само че той е на 19, а ти на 40 :) усещаш ли? Той ще си пусне дредове, ще си ги обръсне, ще си опъва мацките, ще..ще... а ти ще убеждаваш всички наоколо във величието на дойчланд дойчланд юбер алес...Ама то не е лошо. Напълно си е вярно и логично. Само дето нашият човек казва МИР, а ти си хмм.. просто паразитолог. Погледни се в огледалото за най-голямата находка в живота си :). Иначе блогчето ти става за някое по-засукано RPG, но в real live е претрепало 20-30-40 млн. човека...е низша раса, разбира се... Наистина си дълбок кладенец - логико-генно-анатомичен....но по-плитък от социално-истеричния 1000км на изток... С тях не можеш се мери - там са полегнали поне 100 млн.. от любов... Айде стига!
Djidjo!
Ей сега ще си потърся старите тетрадки - писах и аз такова есе някъде преди XXYY години - същите работи! Лекичко съветвам - преди да прескочиш девет планини и да кацнеш в десета - виж - има ли ги наистина тези планини или си ги градиш в главата? Избродил ли си всяка пътека на всяка планина, качил ли си се на всеки връх? Видял ли си скелетите, облечени с изтляли униформи? А черепите, учудващо неприличащи на нашите, но все така познати - държащи първия обработен камък на планетата, насочен срещу себеподобен - от преди 3 млн. години? Къде е бил бог тогава? пак в тях? а преди 6 млн - в лемурите? преди? бог ли е насочил камъка? А първата клетка, погълнала друга, но не, не я изяла, а я взела на съжителство - за да можем ние да ги носим след милиони години и даже да ги наречем "митохондрии". Къде е бог - в правилата, в десницата, в смисъла, в нас, в тревата, навсякъде? И действително ли имаме нужда да вярваме - това ни прави по-слаби, нали - вярата е и отказване от себе си? Изучи пътеките, преплувай реките, прелети небесата и ела да си говорим :) не трупай опит - само се учи!
Айхманчо - ти да мълчиш! Гледай в огледалото! Изучавай!
цитирай
10. radalia - Анонимен,
18.03.2007 15:13
Не знам кой си, но ти стискам ръката. Някакви подобни мисли ми се въртяха и аха да ги напиша, но... не върви точно в ТОЗИ блог ;)
Много ми е странно защо някои хора се вдаскаляват? Пфууу... Не е тук мястото да пишем оценки. Иначе, сине, я си дай бележника! Веднага!
цитирай
11. merita - Винаги съм смятала, че вярата се ...
18.03.2007 17:22
Винаги съм смятала , че вярата се изгражда на основата на достатъчно познание.Къде , човек намра тва познание?Аз започнах от изследване на Библията.Приех , че тя може да ме осветли по въпроса -Кой е бог?Каква е била целта му за земята и хората?Как иска той да му служат хората?Защо трябва те да са му послушни?Какви са последиците от непослушанието на първата човешка двойка и т.н и т. н.
Когато си отговарях на тези въпроси моята вяра растеше .Аз разбират неща , които ме накараха да имам друг поглед за живота.
Относно това какво е Бог ще ти цитирам Библията:
Защото всяка къща се строи от някого; а Тоя, Който е устроил всичко, е Бог.-Евреи 3:4
Нека познанието те води във вярата!
цитирай
12. candysays - :)
19.03.2007 15:21
" Именно това чувство, което ръководи действията на хората, силата, която ги кара да постъпват по един или друг начин, аз наричам Бог."-
Хм...добре правиш, що-годе и аз така... (макар че имам влечение към християнството по-специално- не защото живея в християнска страна- но и моята вяра е свободна... по някакъв начин... И мога да разбирам и вярата на другите хора... Или поне имам толерантно отношение към тях- да вярват в каквото искат сиреч... Както и аз :)

Само с това изречение от есето ти хич не съм съгласна: "(Различните вярвания и религии са произлезли именно от това, че човек се нуждае да вярва в нещо.) В античността тази нужда е била много по-голяма."

Поздрави... ;)
цитирай
13. djidjo - @comify
20.03.2007 20:24
"пълно с противоречия.... Освен това, малцина вярващи ще ти простят принизяването на Бог до това, което ти си изразил чрез разбиранията си..."
Не противоречия, а разсъждения. Това, че имам собствено мнение различно от "вярващите", които няма да ми простят, не мисля, че е лошо. А за робството - ще цитирам една песен "там, където роби - няма господари", обратното също важи.
цитирай
14. trevistozelena - хей
22.03.2007 01:06
поздравявам те за есето. едно нещо в него просто ме уби (в най-добрия възможен смисъл), цитирам: "Не е възможно да има двама еднакви човека на земята, затова е невъзможно да има само един Бог". изключително силно твърдение. а трябва да призная, че аз разсъждавам по този начин за съществуването на Истината (едната, абсолютната Истина). Дали я има или не е един от основните спорове във философията. моята позиция винаги е била, че не е възможна абсолютна истина, защото има прекалено много хора със също толкова техни си истини. така или иначе категорията "бог" е твърде близка с категорията "истина" (даже са ги виждали заедно по улицата:) ) от гледна точка на това, че и двете претендират за някакъв абсолютен статус.
понеже виждам, че са те критикували, аз пък искам да ти кажа, че текстът ти е чудесен и показва съвсем обосновано твоята гледна точка. критиката е неуместна. разбира се, както всяка гледна точка, може да провокира спор, но не и подобно високопарно раздаване на оценки.
по темата - аз съм атеист и главната причина за това е, че съм се занимавала доста с история на религията и теология. колкото повече научавах за религията, толкова по-ясно ми ставаше, че тя не съществува в името на човека, а в името на властта. религията е идеалният пример за манипулация. предлага някакво универсално успокоение (основно срещу страха от смъртта), но за сметка на това изисква твърде много от човека. поставя го в някакви внимателно подбрани граници и настоява той да ги приеме безпрекословно. християнството даже ти казва "блажени са смирените духом" - колкото по-смирен, толкова по-добър християнин. сори, но тази формула вече не действа. затова и религията (както сам си забелязал) губи позициите си, а Бог (този, религиозният) умря още миналия век.
и последно (понеже попрекалих и този коментар ще излезе безкраен...ужас:) ) - причината всички религии да си приличат е, че произхождат от мита. именно митовете са първоначалните наченки за обяснение на света. само че, за разлика от религията, митът е давал търсените от човека отговори, вяра, успокоение съвсем безкористно - без да изисква подчинение и без опит да контролира света. тогава идеята за вяра е била доста по-чиста....ениуей...спирам се:)
цитирай
15. mapplethorpecala - очевидно е, че липсва на средното ...
31.03.2007 10:14

очевидно е ,че липсва на средното образование познанието за бог!

всичко тук може да сведе до две думи
БОГ-есе.
есето на бога.делото на Бог
озаглавено есе,опит!
Есе-бог.
Опит-бог.

моят Бог е есе за бога..опит за бога.

само че е опит за опита ни с бога.
такъв в това писание липсва..
липсва и нещо да е есе!

темата е какво е бог за мен!

тук е написано,какво си мисли,че е бог за другите,което е
много некоректно мислене,защото по същество,аз не мога да мисля върху бога на другия,върху другия на другия..
това води до това,че и двамата са просто други..
така че другите сбога и бога е почни едно и също друго нещо..те са един и същи друг!

бих се изненадал,ако беше се получило нещо повече от преразказ.

лошето е в случая,че го пише момче,а това е момичешкото говорене..приказване,не дори говорене...
в говоренето и аразум.в приказването,механизъм,инерция,,съвсем друго е КАЗВАНЕТО и изказването!
изричанет,изречението.
и наКазването за лошото казване.

жената ,коагто е жена,има съвсем друго не дескриптивно,а императивно говорене за Бога..кабалистическо,а не религиозното,което е повече близу до момичешкото приказване!

това,че Бог в едно есе би липсвал не е опасност..той самия е липсващ,заради това,че не можем да откриваме винаги Бога,а той ни се открива,когато иска,ние имаме вместо него,на мястото на неговата липса имаме религията..тя идва на мястото на една липса,заради това на нея и липсва винаги бога..липсва и дори означаващото за бога,а има това,което виждаме тук-начин да се избяга докато се говори от посочване към липсата на това означаемо.тя е дълго означаващо но без възможност да прескочи в другото,в означаването на другия.религията е дълго означаемо,означаващо собственото си означаемо!
кръг в който може да се появят нови думи ,но не и смисли,тя не е творческа.

а есето е творческо,заради това е по-добре да имаме есе за бога,а не религия за бога.
да сме в есето на Бога.

Бог-есе.как би написал собственото си есе самия бог..(виждаме това в работата на сина,в неговото есе!

на момчето може да се признае едно много важно достижение.
то е в първите два реда.
Заглавието и обозначението,че ще пише есе.

това,че е написано есе,не значи,че се е получило есе..всъщност тук ЕСЕ е заглавие..разказ,за провала на есето за бога!

Всъщност без да ще момчето е попаднало на нещо невероятно!
ако аз му бях даскала,не бих писал никава оценка на това.бих го върнал да напише ново.ще го питам дали е разбрал,защо го връщам..на това,дали е разбрал,мога да му пиша оценка също!това е разбиране за същността на есе,което касае най-голямата,най-пълната същност..така,че това би показало,че той би разбрал по-широката рамка на есето,което е de-Hors-essay-
но,дори и да не се помъчи над второ есе(второ есе е нещо,което съответства на фигурата на есето,защото опитваме наново с опита си за опит(есе)
опитай пак с есето е много по-близо до това нещо да е есе!

ако успее да разбере ,какво много важно е написал в първите два реда,бих му позволил да ми представи второто си есе само така

как е моят бог-есе?
как е моят Бог?-есе

на това бих му сложил повече от отличен..защото понякога Бог е в даването на тъкмо такива знаци..в неочаквано случилите се места.
аз не мога да съм сигурен,като даскал,дали това не е било продиктувано от Бог.продиктувано от неговоо отсъствие..дори отсъствието,липсата понякога си имат своя начин да ни напишат писмо!

Congratulations,djidjo!
C9LE=E31?0:E=L;lo
цитирай
16. trevistozelena - mapplethorpecala
31.03.2007 11:17
ако ти, като даскал, очакваш есета, продиктувани от бог, а не написани от учениците ти, то би бил един крайно изкукал даскал
цитирай
17. djidjo - "то би бил един крайно изкукал ...
31.03.2007 12:51
"то би бил един крайно изкукал даскал"
Така като гледам даже не е неубходимо да е даскал...
Ако използваш цитати за да се аргументираш може би ще ми е по-лесно да разберка критиките.
цитирай
18. анонимен - Мяу! mapplethorpecala!
04.04.2007 19:31
Изказването на мяу не носи информация за самото мяу, а само го идентифицира като мяу Казване. Казването на мяу може да има съдържание на мяу, но всъщност е само казване на мяу, което го идентифицира като мяу, съдържащо три букви и ретрограден модел на казването на изказа. Всъщност всъщност е изказване на бога на мяу, а "всъщност" е неговото понятие.
Приятелю mapplethorpecala! Съгласен съм с твоя пост! Но мисля, че просто си влязъл между две огледалца :). Излез! Моля те силно! Защото класът на класовете не е клас и има засега само и единствено философско решение, което повишава ранга му на понятие, а на нас ни остават единствено в помощ кавичките, за да успеем да унищожим безкрайностите и да си живеем живота, дори без да познаваме понятието за клас.
От същия Анонимкоу!
цитирай
19. анонимен - na men ne mi xaresa mn mn tvoito mn...
28.03.2008 20:23
na men ne mi xaresa mn mn tvoito mnenie e za BOG!!!
цитирай
20. анонимен - bravo na teb :) eseto ti e mnogo hu...
01.05.2008 13:16
bravo na teb :) eseto ti e mnogo hubavo. prosto ot purvoto 4etene me grabna ;)
цитирай
21. анонимен - 3dea
25.01.2009 16:01
„Аз виждам образа, но моето въображение не може да ми нарисува художника на този образ. Виждам часовника, но не мога да си представя часовникаря. Човешкият ум не е в състояние да си представи четирите измерения. Как може тогава да си представи Бога, пред Когото хилядите години и хилядите измерения са като едно?“

Алберт Айнщайн
цитирай
22. анонимен - anet_tra
25.01.2009 16:08
Бог е любов и чрез любовта ние можем да постигнем духовна връзка с Него„Нито един ограничен ум не може напълно да разбере съществуването, силата, мъдростта или делата на Безграничния... Най-мощните интелекти на земята не могат да разберат Бог. Хората могат вечно да търсят, вечно да учат, и все пак сега над тях е безкрайността.“

Елън Г. Уайт Светът ме затруднява и аз не мога да мисля, че този часовник съществува и няма часовникар... Атеистите никога не са отговорили на тази мъчнотия, че един часовник доказва часовникаря.”
Волтер (1694-1778)
цитирай
23. анонимен - anet_tra
25.01.2009 16:13
Светът ти казва една плашеща тайна:
Бог е суров,
Бог е взискателен,
Бог е строг.
Аз ти казвам една просветляваща тайна:
Бог може да бъде достигнат,
Бог може да бъде обичан,
Бог може да даде наслада.
Когато умът ти е спокоен, Бог е достижим.
Когато сърцето ти е чисто, Бог е обичан.
Когато душата ти е сигурна, Бог дава наслада.
цитирай
24. анонимен - :)
12.05.2010 16:19
Ми ако си малък/а за твойте години разсъждаваш добре. :)
цитирай
25. анонимен - Честно да си призная не съм много ...
18.03.2012 17:53
Честно да си призная не съм много съгласен с теб djidjo ! Защо сравняваш Бог със Свобадата ? Вярно е , че вярата ни е крепила но не тя ни е дала свободата !!
цитирай
26. анонимен - Sallacquils
25.10.2012 03:57
<a href=http://www.phanel.tv/members/uspnvjgk>cheap nfl nike jerseys</a>
<a href=http://leofile.com/read_blog/15901/cheap-nfl-jerseyswww.wholesalejerseysinchina.com>nfl jerseys wholesale</a>
<a href=http://warpplace.info/node/51342>cheap nfl jerseys china</a>
<a href=http://www.schoolbuzz.co.uk/forums/schools/st-bernadette-catholic-primary-school-st-albans/cheap-nfl-jerseyswwwjerseysbestwebsit>cheap nfl jerseys</a>
<a href=http://myjewelryvideos.com/read_blog/149487/cheap-nfl-jerseyswww.wholesalejerseysinchina.com>cheap nfl jerseys china</a>

http://ruperbangla.com/read_blog/114074/cheap-nfl-nike-jerseyswww.jerseysbestwebsite.com cheap nfl nike jerseys
http://riadag.ru/community/index.php?p=blogs/viewstory/106067 cheap nfl nike jerseys
http://justliberty.com/members/xwnsczex cheap nfl jerseys china
http://jcow.internetverksamhet.com/blogs/viewstory/44810 nfl jerseys china
http://newslettertest.soverse.com/node/1953 cheap nfl jerseys wholesale

<a href=http://newartisttube.com/members/laiqiwei>cheap nfl jerseys china</a>
<a href=http://friends.hacker-community.org/index.php?p=blogs/viewstory/13596>cheap nfl jerseys china</a>
<a href=http://www.elsurconectado.com/index.php?p=blogs/viewstory/142424>cheap nfl jerseys</a>
<a href=http://vittapharms.com.sg/node/2858>nike nfl t-shirts</a>
<a href=http://www.globalprosearch.com.sg/node/9006>nike nfl t-shirts</a>
цитирай
27. анонимен - Uggs Sale
25.10.2012 04:43
qhposixoc
http://www.buybootugg.com/ Uggs Outlet
http://www.uggboots-discout.com/ Ugg Sale
http://www.cheapbootugg.com/ uggs outlet
http://www.uggboots-winter.com/ uggs for sale
http://www.winter-uggboots.com/ Uggs
http://www.uggbootsbuyalot.com/ Ugg Outlet
http://www.backuggboots.com/ Ugg Boots Sale
http://www.uggbootstoback.com/ Cheap Ugg Boots
http://www.uggbootsaledollar.com/ Ugg Outlet
http://www.discountbootsale.com/ Uggs Outlet
http://www.shoesforwinter.com/ Cheap Ugg Boots
http://www.bootsonline-ugg.com/ Uggs
http://www.bootoutletssale.com/ Uggs
iakikjqja
<a href=http://www.buybootugg.com/#iwmjwcnce>Uggs Sale</a>
<a href=http://www.uggboots-discout.com/#zfbxyugzx>Cheap Uggs</a>
<a href=http://www.cheapbootugg.com/#gxhmpvmvd>Cheap Ugg Boots</a>
<a href=http://www.uggboots-winter.com/#qltkuypnd>Ugg Boots</a>
<a href=http://www.winter-uggboots.com/#qchjknreq>uggs outlet</a>
<a href=http://www.uggbootsbuyalot.com/#uacpwnrdd>Uggs Sale</a>
<a href=http://www.backuggboots.com/#wmponxcrn>Cheap Uggs</a>
<a href=http://www.uggbootstoback.com/#glwzlzqjo>Uggs Outlet</a>
<a href=http://www.uggbootsaledollar.com/#wuuxkapxe>Uggs</a>
<a href=http://www.discountbootsale.com/#wgadyzuzk>Uggs</a>
<a href=http://www.shoesforwinter.com/#uhycffqdl>Cheap Ugg Boots</a>
<a href=http://www.bootsonline-ugg.com/#sseigmjer>Ugg Sale</a>
<a href=http://www.bootoutletssale.com/#fqawfqudl>Uggs Outlet</a>
xcecavciu
<a href=http://www.buybootugg.com/#bqsslpjrc>uggs outlet</a>
<a href=http://www.uggboots-discout.com/#nhafjoxyr>uggs outlet</a>
<a href=http://www.cheapbootugg.com/#mdxxvwtkn>Uggs Sale</a>
<a href=http://www.uggboots-winter.com/#ckibzosyt>Ugg Sale</a>
<a href=http://www.winter-uggboots.com/#qthjzvycf>uggs for sale</a>
<a href=http://www.uggbootsbuyalot.com/#wpmhzvurx>uggs outlet</a>
<a href=http://www.backuggboots.com/#nctqonyoe>uggs for sale</a>
<a href=http://www.uggbootstoback.com/#dxvecvway>uggs for sale</a>
<a href=http://www.uggbootsaledollar.com/#tjasmdzgs>Uggs Outlet</a>
<a href=http://www.discountbootsale.com/#wnpotirws>Ugg Boots</a>
<a href=http://www.shoesforwinter.com/#lkclbihlk>Ugg Outlet</a>
<a href=http://www.bootsonline-ugg.com/#hpvfbutpp>Uggs Outlet</a>
<a href=http://www.bootoutletssale.com/#dekjakxxt>Ugg Outlet</a>
цитирай
28. анонимен - Cheap Ugg Boots
25.10.2012 13:39
pzsluozxe
http://www.buybootugg.com/ uggs for sale
http://www.uggboots-discout.com/ uggs outlet
http://www.cheapbootugg.com/ Cheap Ugg
http://www.uggboots-winter.com/ Ugg Boots
http://www.winter-uggboots.com/ Cheap Ugg
http://www.uggbootsbuyalot.com/ uggs for sale
http://www.backuggboots.com/ uggs outlet
http://www.uggbootstoback.com/ Ugg Boots
http://www.uggbootsaledollar.com/ uggs outlet
http://www.discountbootsale.com/ Cheap Uggs
http://www.shoesforwinter.com/ uggs for sale
http://www.bootsonline-ugg.com/ Cheap Ugg Boots
http://www.bootoutletssale.com/ Ugg Boots
khkxtzxio
http://www.buybootugg.com/#mspwzlpri - Cheap Ugg Boots
http://www.uggboots-discout.com/#aoakoxnqs - uggs outlet
http://www.cheapbootugg.com/#nhygyudhn - Ugg Boots Sale
http://www.uggboots-winter.com/#usqdsxncp - Uggs
http://www.winter-uggboots.com/#boxitgqqq - Ugg Outlet
http://www.uggbootsbuyalot.com/#zckvtross - Cheap Ugg Boots
http://www.backuggboots.com/#rolybiupo - Cheap Uggs
http://www.uggbootstoback.com/#alueahmtn - uggs outlet
http://www.uggbootsaledollar.com/#tgodzmlih - Ugg Outlet
http://www.discountbootsale.com/#njmngpqzy - Cheap Ugg
http://www.shoesforwinter.com/#biujnkfvp - Ugg Outlet
http://www.bootsonline-ugg.com/#ktjnfbfuw - Cheap Ugg Boots
http://www.bootoutletssale.com/#nyradbewa - Uggs Outlet
ddpojpofj
<a href=http://www.buybootugg.com/#dmhnavvkq>uggs outlet</a>
<a href=http://www.uggboots-discout.com/#ijezupdur>Cheap Ugg Boots</a>
<a href=http://www.cheapbootugg.com/#qtzvbigmq>Ugg Sale</a>
<a href=http://www.uggboots-winter.com/#itpqpznhn>Uggs Sale</a>
<a href=http://www.winter-uggboots.com/#cukvzsgsv>uggs outlet</a>
<a href=http://www.uggbootsbuyalot.com/#cbqdjkobj>Ugg Boots</a>
<a href=http://www.backuggboots.com/#kpbtoqfwd>uggs for sale</a>
<a href=http://www.uggbootstoback.com/#xyfejmgfs>Uggs Outlet</a>
<a href=http://www.uggbootsaledollar.com/#eioqikguy>Cheap Ugg</a>
<a href=http://www.discountbootsale.com/#zcyxgyjcs>Cheap Uggs</a>
<a href=http://www.shoesforwinter.com/#meqtjejax>Cheap Ugg Boots</a>
<a href=http://www.bootsonline-ugg.com/#dyhbpsxmz>uggs outlet</a>
<a href=http://www.bootoutletssale.com/#afxopcpdk>uggs for sale</a>
цитирай
29. анонимен - Pinpointing The Best ugg boots Regarding 2012
25.10.2012 16:49
&

<a href=http://www.ugbootsjapan.com/>&#12450;&#12464;</a>
<a href=http://www.ugbootsjapan.com/>UGG</a>
<a href=http://www.ugbootsjapan.com/&#12450&#12464-&#12463&#12521&#12471&#12483&#12463-&#12471&#12519&#12540&#12488-c-6.html>UGG&#12463;&#12521;&#12471;&#12483;&#12463;&#12471;&#12519;&#12540;&#12488;</a>
<a href=http://www.ugbootsjapan.com/&#12450&#12464-&#12505&#12452&#12522&#12540&#12508&#12479&#12531-c-14.html>&#12450;&#12464; &#12505;&#12452;&#12522;&#12540;&#12508;&#12479;&#12531;&#12524;&#12487;&#12451;&#12540;&#12473;</a>
<a href=http://www.ugbootsjapan.com/&#12450&#12464-&#12463&#12521&#12471&#12483&#12463-&#12471&#12519&#12540&#12488-c-6.html>&#12450;&#12464;&#12463;&#12521;&#12471;&#12483;&#12463;&#12471;&#12519;&#12540;&#12488;&#28608;&#23433;</a>
<a href=http://www.ugbootsjapan.com/&#12450&#12464-&#12505&#12452&#12522&#12540&#12508&#12479&#12531-c-14.html>&#12450;&#12464; &#12505;&#12452;&#12522;&#12540;&#12508;&#12479;&#12531;&#20154;&#27671;</a>
<a href=http://www.ugbootsjapan.com/>UGG&#12502;&#12540;&#12484;</a>
<a href=http://www.ugbootsjapan.com/&#12450&#12464-&#12463&#12521&#12471&#12483&#12463-&#12471&#12519&#12540&#12488-c-6.html>&#12450;&#12464; &#12463;&#12521;&#12471;&#12483;&#12463;&#12471;&#12519;&#12540;&#12488;</a>
<a href=http://www.ugbootsjapan.com/&#12450&#12464-&#12505&#12452&#12522&#12540&#12508&#12479&#12531-c-14.html>&#12450;&#12464; &#12505;&#12452;&#12522;&#12540;&#12508;&#12479;&#12531;&#26032;&#20316;</a>
<a href=http://www.ugbootsjapan.com/>&#12450;&#12464; &#12502;&#12540;&#12484;</a>
<a href=http://www.ugbootsjapan.com/>UGG&#12502;&#12540;&#12484; &#28608;&#23433;</a>
<a href=http://www.ugbootsjapan.com/&#12450&#12464-&#12505&#12452&#12522&#12540&#12508&#12479&#12531-c-14.html>&#12450;&#12464; &#12505;&#12452;&#12522;&#12540;&#12508;&#12479;&#12531;</a>
<a href=http://www.ugbootsjapan.com/&#12450&#12464-&#12463&#12521&#12471&#12483&#12463-&#12471&#12519&#12540&#12488-c-6.html>&#12463;&#12521;&#12471;&#12483;&#12463;&#12471;&#12519;&#12540;&#12488; &#12450;&#12464;</a>
цитирай
30. анонимен - Uggs Outlet
25.10.2012 19:32
<a href=http://www.canadagoosedoudoune.com/#oadiwndxc>Canada Goose France</a>
<a href=http://www.bootskid.com/#awbgpmwcs>UGG Bailey Button Boots</a>
<a href=http://www.north-faceshell.com/#pmakxflfl>North Face Outlet</a>
<a href=http://www.canadiangooseparkas.com/#zcwuikady>Canada Goose Jackets</a>
<a href=http://www.canadagooseprixcanada.com/#gdbybsxsy>Canada Goose France</a>

http://www.boothigh.com/ Ugg Boots Outlet
http://www.bootswarmsale.com/ UGG Bailey Button Boots
http://www.bootstrend.com/ Uggs Outlet
http://www.lammyboots.com/ Ugg Boots
http://www.cheapforboots.com/ Cheap Uggs

http://www.north-faceshell.com/#zfocnocof - North Face Outlet
http://www.canadiangooseparkas.com/#lkcdorzdz - canada goose outlet
http://www.north-faceisabella.com/#csnrsmyjs - North Face Outlet Store
http://www.cheapcanadagoosecoats.com/#ejmftbfce - Canada Goose
http://www.north-facevestsale.com/#dspkhgqzb - The Norh Face
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: djidjo
Категория: Други
Прочетен: 126122
Постинги: 2
Коментари: 35
Гласове: 119
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930